x تبلیغات
مرجع گردشگری تور های طبیعت گردی

 برای مشاهده دیگر مقالات رایگان تورجور، کلیک کنید

دیدنی های مارکده ،مارکده کجاست؟

مارکده

جاده اش شبیه به جاده چالوس، دشت هایش همانند دشت های پهناور چهارمحال و بختیاری با آب و هوای دل انگیز، با نام مارکده. مارکده چهارمحال و بختاری یک روستا با قدمت بسیار، شاهد سیل عظیم گردشگران ایرانی و خارجی در تمام طول سال مخصوصاً در فصول گرم سال است.زیبایی های طول مسیر بسیار خیره کننده و غیر قابل پیش بینی است. ما صبح از اصفهان حرکت کردیم. عکس ها توسط خودم گرفته شده اند.

بهترین مسیر مارکده از اصفهان

بهترین مسیر رسیده به مارکده
بهترین مسیر رسیده به مارکده

برای رسیدن به روستای مارکده از سمت اصفهان شما دو انتخاب دارید. یکی نزدیک ترین راه و دیگری راه راحت تری است.

در مسیر اول شما با طی مسافت ۸۰ کیلومتر از اصفهان به مارکده خواهید رسید. ابتدا به نجف آباد رفته و از آنجا به سمت مارکده حرکت و پس از ۶۰ کیلومتر به مقصد خواهید رسید.
در مسیر دوم شما به سمت زرین شهر میروید و از جاده عوارضی معروف در پس از ورودی فولادشهر به سمت مارکده میروید که در این راه شما نجف آباد را رد میکنید و میگذرید. از این طریق شما با سرعت بالاتر و راحت تر و با پرداخت ۱۵۰۰ تومان عوارضی و طی مسافت ۱۰۰ کیلومتر به مارکده خواهید رسید.

ما از جاده عوارضی رفتیم و تصمیم گرفتیم در مسیر بازگشت از جاده نجف آباد برگردیم.ما یک عوارضی پرداخت کردیم و بعد از ۴۰ کیلومتر از اتوبان خارج شدیم و با جاده یک طرفه به سمت مارکده رو به رو شدیم.

 

تنگه تامرادی و جاهای دیدنی آن

 

تنگ تامرادی

استان کهگیلویه و بویراحمد، دارای شگفتی های بسیاری است که تعریف از آن با آنچه که با چشمانتان میبینید متفاوت است. در این بین سری به شهر یاسوج میزنیم. شهری با طبیعتی مثال زدنی و بکر.باتورجور همراه باشید تا سری به آبشار  تنگ تامرادی کم نظیر بزنیم و با زیبایی هایش آشنا شویم.

شهر یاسوج

شهر یاسوج

در ارتفاع ۱۸۷۰ متری از سطح دریا در کنار رودخانه بشار قرار دارد که همین امر سبب شده تا به علاوه زیبایی این رودخانه، با قرارگیری بر دامنه قلل دنا، به یک شهر زیبا مبدل شده و طبیعت چشم گیری را خلق کند.
در دل این طبیعت زیبا، آبشاری وجود دارد با نام آبشار تنگ تامرادی که در تنگه ای با همین نام قرار دارد. آبشاری در تنگه ای سراسر شگفتی که بازدید کنندگان زیادی را به خود جلب کرده است.

آبشار تنگ تامرادی

آبشار تنگ تامرادی
آبشار تنگ تامرادی در ۴۵ کیلومتری غرب شهرستان یاسوج قرار داشته و آبشاری با ارتفاع حدود ۱۵ متر دارد و در کنارش حوضچه های زیبای دیگر هم هستند که همگی شروع یک سفر به یاد ماندنی است.

 

برای مشاهده ادامه مقاله ی جاهای دیدنی تنگه تامرادی کلیک کنید.

راهکارهایی برای کاهش کمردرد در سفر

 

راهکارهایی برای کاهش کمردرد و پادرد در سفر

راهکارهایی برای کاهش کمردرد در سفر

شاید بارها پیش آمده است که با وجود رعایت تمامی نکات برای سلامتی خود، در سفر با درد هایی در کمر و پاها ناشی از پیاده روی و نشستن طولانی مدت، سبب شده باشد که از سفرت لذت نبرده باشی و ندانی که باید برای درمان کمر درد چکار کنیم.

کمردرد و پا درد، سن و سال نمیشناسد و به سراغ همه ما آمده است. خیلی از ماها که هیچ مشکلی در ستون فقرات و یا مفاصل خود نداریم نیز با این دردها رو به رو میشویم.
داشتن این دردها برای خیلی ها طبیعی است چرا که ناشی از نشستن های طولانی مدت در سفر و یا روی صندلی های خود به طور غیر استاندارد میباشد.

همچنین مسافرت هایی که ما ایرانی ها به آن عادت داریم و از آن لذت میبریم اکثراً استاندارد نمیباشند. مسافرت هایی که با ساعت ها نشستن در ماشین آغاز میشود.
تورجور با درمان خانگی کمردرد و پادرد در این مقاله به شما کمک میکند که حتی در صورتی که با مشکلات مفاصلی و ستون فقرات دست و پنجه نرم میکنید نیز با خیال راحت به سفر بروید و ترسی از بدتر شدن دردتان نداشته باشید.

دو چیز برای مقابله با دردهای این نواحی از بدن در مسافرت الزامی است. قسمت اول مراقبت ها و اعمالی است که باید قبل از شروع سفر انجام دهی و بخش دیگر، موارد دیگری است که حتما میبایست در حین سفر اتخاذ کنی.

درمان کمردرد

درمان کمردرد در مسافرت
باید در نظر داشته باشی، قبل از اینکه سفرت را شروع کنی دردی در کمر و یا پاهای خود نداشته باشی، چرا که مسافرت معمولا با نشستن های طولانی مدت آغاز میشود.
حداقل یک روز پیش از حرکت با استفاده از راه های درمانی زیر کمر و پاهای خود را آماده و عاری از درد کنید، مخصوصا شمایی که پیشینه ی دیسک و یا درد مفاصل را به دوش میکشی:

۱. ورزش

راهکارهایی برای کاهش کمردرد و پادرد با ورزش
ورزش های ویلیامز

هر نوع ورزشی برای کمردرد و مفاصل بدن مناسب نیست و ممکن است آسیب نیز برساند. از این جهت من هر ورزشی را پیشنهاد نمیکنم.
تورجور با تحقیق های انجام شده، در اینجا چند تمرین ساده که برای تمامی اشخاصی که دارای درد در کمر و مفاصل خود هستند را آورده است که میتوانی با خیال راحت به ورزش بپردازی و نتیجه آن را ببینید.

در بخش اول باید به ورزش هایی بپردازی که قبل از سفر نیاز به آن داری تا هر گونه تنش را از کمر و پاهای خود آزاد کنی. به تصاویر زیر نگاه کرده و طبق دستور ورزش کن:

برای مشاهده ادامه مطلب کمردرد در سفر کلیک کنید

بهترین جاهای دیدنی اردبیل کجاست ؟

 

  • در شمال غربی کشورمان، اردبیل از زیباترین شهرها در میان شهرهای پُر رونق کشور به حساب می آید. هر آنچه که برای یک سفر و لذت بردن سفر نیاز باشد را در این استان زیبا میتوان یافت.
    مردمان ترک زبان آذری مهربون تمام طول مدت سفر به این بهشت زیبا را لذت بخش میکند. مردمانی خونگرم، چه دارا و چه ندار، همگی شخصیتی فروتن با کوله باری تجربه و علم را از خود نشان میدهند.
    در این مقاله از ریز و درشت تمام آنچه که نیاز است برای سفر به شهر اردبیل و جاهای دیدنی اردبیل باید دانست را آورده ایم پس با تورجور همراه باشید.

 

آب و هوای اردبیل

آب و هوای اردبیل،تورجور
هر زمان که حرف از مسافرت به میان می آید، اولین سوالی که در ذهن نقش میبندد این است که آیا در آن زمان از سال میشود به شهر مورد نظر رفت یا خیر. حتما این سوال را نسبت به اردبیل که به سرمایش معروف است داشته باشید.

اردبیل در دشتی به همین نام قرار دارد که حدود ۱۵۰۰ متر بالاتر از سطح دریا بوده و کوه های تالش باغرو و سبلان در فلات شمال غربی کشورمان، آن را احاطه کرده است.
حال میتوان حدس زد سرمای این شهر به چه دلیل است! از این رو تورجور سفر به شهر زیبای اردبیل را در پاییز و زمستان پیشنهاد نمیکند، هرچند که خود من به شخصه طرفدار پاییزهای اردبیل و لذت یک چای آتیشی در خنکای دشت اردبیل هستم و جاهای دیدنی اردبیل در زمستان نیز حال و هوای خودش را دارد.

به هرحال، بهترین زمان برای سفر به استان اردبیل و جاذبه های آن بهار و تابستان میباشد.
حرف از جاذبه های اردبیل زدیم، حالا که خیالمون از بهترین زمان سفر راحت شده بهتره ببینیم اصلا چه جاذبه هایی برای سفر در این استان وجود دارد و بهترین جاهای دیدنی اردبیل در بهار کجاها هستند.
اصلا ارزشش را داره؟ جاهای دیدنی اردبیل در پاییز چطور؟ شایدم در انتهای این مقاله تصمیم گرفتم کولمو جمع کنم و با عزیزترین های زندگیم یه خاطره جدید رو رقم بزنم.

 

جاهای دیدنی اردبیل

 

دریاچه نئور

دریاچه نئور اردبیل
منو شاید شناخته باشی، طرفدار پروپا قرص کمپینگو چای آتیشی ام. دریاچه نئور یک مکان کاملا بکر با زیست محیط پرندگان بسیار زیبا، یک دریچه شگفت انگیز در میان دشت سبز و کوه های سرفراز است.

برای رسیدن به این منطقه بی نظیر باید ده بیست کیلومتری را در جاده اردبیل خلخال رانندگی کنیم. فک کنم رانندگی در جاده آسفالت این منطقه یه لذت باحالی باشه.

 

برای مشاهده ادامه مقاله دیدنی های اردبیل کلیک کنید

صفحه قبل 1 صفحه بعد